Ahad lepas aku kena food poisoning sampai demam & muntah & cirit birit aku. melepek je atas sofa. rumah lak jadi tunggang langgang. Fahda cakap dia nak jadi nurse. ambik kain basah letak atas kepala aku.

Nak citer sikit pasal Fahda.. Last week dia masuk kelas baru.. Kat sekolah dia ada 2 kelas untuk budak 5 tahun. 1 yg advance kelas A, 1 lg kelas B yg baru belajar ABC 123. Dulu dia kelas B, baru last week masuk kelas A. ada test hari tu..

Alhamdulillah.. Mmg nampak improve lah.. Dah pandai mengeja & membaca sikit2. Huuu seronoknya aku. Malam tadi baca komik Anis. Aku cakap Fahda baca kan untuk Mama.. Dia baca setakat 2 kotak kartun tu aje.. Pastu boring. Ok gak dia baca. tak lancar tp boleh lahhh.. Last2 aku yg citerkan utk dia.. antara perkataan yg dia eja malam tadi >>  SERONOKNYA MAIN MASAK-MASAK!!

Pasal kira2 lak dia ok. Kalau tengok nombor 123, sebut in english tau.. Tak denya satu dua tiga.. Boleh baca dr one sampai sixty, kadang2 lompat dr thirty-nine ke fifty… Hehee.. Tp oklaaa dia boleh sebut clearly. Tp pasal tambah tolak tu dia tak berapa faham lagi. Yg aku tengok dia mengingat. One plus one = six..?? Aku nak tune dia balik pun susah sbb dia cakap cikgu cakap mcm tu..🙂

   

Errr.. Smalam fahda ajak aku keluar beli baby… Cam ne nak citer tu..??